مدیران خوب مانند اسفنج هستند آن ها پیوسته دانش را جذب می کنند

امین پردازش
امین پردازش

چرا آموزش مدیران از اهمیت زیادی برخوردار است؟

 سازماندهی تیم :

منظور از سازماندهی تیم کارهایی است که شما هنگام استخدام یک فرد باید انجام دهید. به عنوان مثال جایگاه کاری مناسب را برای وی تعیین کنید و تعیین نمایید برای رسیدن به هدف مورد نظر به چند نفر نیروی کار نیاز دارید. این چیزی است که مدیران آموزش دیده می توانند به راحتی از پس آن برآیند. یعنی می توانند ترکیبی از افراد مورد نیاز با مهارت های گوناگون را استخدام نمایند. با تجربه و مهارت هایی که در طول دوره های آموزشی کسب کرده اند می توانند شخص مورد نظر را مورد ارزیابی قرار دهند، تا مفیدترین نیروهای کاری را برای شما شناسایی نمایند. همچنین در دوره های آموزشی آن ها یاد خواهند گرفت چگونه وظایف مختلف را برای افراد تعریف نمایند، تا بتوانند در مدت زمان معین تمام کارهای تعیین شده را به اتمام برسانند. کنترل و بهره وری از یک تیم ماهر در نهایت برای شما به عنوان صاحب اصلی کسب و کار راحت تر خواهد بود.

 نگهداری و کنترل :

هر بخش از کسب کار شما برای رسیدن به هدف معینی در حال فعالیت هستند تا در نهایت شما را به هدف اصلی برسانند. کاری که مدیر هر بخش باید به خوبی از پس آن برآید این است که چگونه روحیه کار جمعی را در این افراد تقویت کند. به این ترتیب افراد یک تیم با یکدیگر بهتر آشنا شده که همین مسئله در بازده آن ها تاثیر مثبتی خواهد داشت. با استفاده از قوانینی که مدیر هر بخش تعیین می کند می توان مطمئن بود که همه چیز بر طبق برنامه پیش می رود و در صورتی ایجاد مشکلی راهنما برای هر بخش وجود دارد. داشتن قوانین از پیش تعیین شده برای هر بخشی از کار لازم است چرا که اشتباهات انسانی غیر قابل اجتناب است اما با وجود این قوانین احتمال وقوع هر کدام کاهش پیدا می کند.

 تعیین اهداف معین :

داشتن هدف برای هر تیمی الزامی است چرا که به نیروی کار راهنمایی برای طی کردن مسیر و انگیزه ای برای ادامه می دهد. اهداف اصلی و بلند مدت می توانند توسط صاحبان کسب و کار برای سایر بخش های کوچک تعیین شوند اما همه ما به خوبی می دانیم که برای رسیدن به اهداف بزرگ بهتر است که اولیه اهداف کوچکمان که در راستای اهداف اصلی هستند برسیم. این چیزی است که یک مدیران آموزش دیده با اهمیت و نحوه اجرای آن به خوبی آشنا هستند. زمانی که یک مدیر برای بخش خود اهداف کوتاه مدتی تعیین می کند، در واقع کاری کرده است که افراد متوجه شوند تلاشی که می کنند بی نتیجه نیست البته زمانی که به هدف تعیین شده برسند.

 برقراری ارتباط تیمی :

هیچ گروهی نمی تواند انتظار موفقیت داشته باشد مگر این که اعضای آن بتوانند با استفاده از شیوه های درست روانشناسی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این چیزی است که مدیران آموزش دیده با استفاده از تکنیک هایی که آموخته اند به راحتی از پس آن برآیند. به عنوان مثال یک مدیر ماهر برای اعضای تیم تعیین می کند که در صورت ایجاد مشکل چه گزارشی و به چه کسی باید داده شود. داشتن یک ارتباط سالم و واضح می تواند این اطمنیان را ایجاد کن که افراد همدیگر را به موقع از شرایط به وجود آمده اگاه می کنند. البته یک مدیر باید بتواند خود نیز با اعضای تیم خود یک ارتباط سالم برقرار کند و با استفاده از فیدبکی که از آن ها دریافت می کند تغییرات لازم را در استراتژی های مدیریتی خود اعمال نماید. علاوه بر این، افراد واقعا احساس می کنند که شریکی از موفقیت شما هستند و نه تنها یک کارمند.

 استفاده درست از تمام منابع :

مدیران آموزش دیده، با استفاده از شیوه های شناختی که به آن ها آموزش داده شده است، می توانند به راحتی پتانسیل های وجودی افراد را شناسایی کرده و به بهترین شکل از آن ها استفاده کنند. به عنوان مثال آن ها مطمئن می شوند کسی که به بازاریاب در بخش فروش کارمی کند حتما موجب افزایش درآمد کمپانی خواهد شد.

اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار این مقاله را مطالعه کرده اید حتما متوجه اهمیت استفاده از مدیران آموزش دیده برای بهره وری بیشتر شده اید. اما اگر خود کسی هستید که نقش یک مدیر را در یک کمپانی ایفا می کنید بهتر است که خودتان را هموراه با جدیدترین آموزش های روز دنیا به روز نگه دارید تا هموراه جزء اولین انتخاب ها برای شرکت های بزرگ باشید.

منبع: انتشارات آریانا قلم

دوره های مجازی مرتبط با اصول مدیریت در سایت هم آموز:

– اصول و مبانی کسب و کار

– مستند سازی تجارب مدیریتی

– استعدادیابی رهبران تحول گرا

و سایر دوره ها در حوزه اصول مدیریت…

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط