مدیران استراتژیست و پنج نکته برای موفقیت در استراتژی

امین پردازش
امین پردازش
مدیریت استراتژیک چیزی بالا تر از دنبال کردن یک سری قوانین است. در واقع شما باید برای موفقیت در این زمینه یک رویکرد فلسفی از کسب و کار خود داشته باشید. قبل از هر چیز شما باید یک سری استراتژی داشته باشید که در طول یک فرآیند و برنامه ریزی آن ها را پیاده سازی می کنید. مدیریت استراتژیک زمانی به خوبی اعمال می شود، که تک تک افراد شما به درستی متوجه استراتژی های شما شده باشند. برای موفقیت در این زمینه به طور کلی شما باید ۵ گام را طی کنید.

 5 گام مهم برای موفقیت در مدیریت استراتژیک :

 افق دید خود را واضح کنید.

هدف از تعیین هدف، روشن کردن چشم انداز کسب و کار شما است. این مرحله شامل شناسایی سه عنصر کلیدی است: اول، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تعریف کنید. دوم، فرآیند چگونگی رسیدن به اهداف خود را معین کنید. در نهایت، فرایند را برای کارکنان خود اختصاصی کنید، به هر کسی کاری را بسپارید که می تواند در آن موفق شود. در طول این فرایند، در نظر داشته باشید که اهداف خود را دقیق، واقع بینانه تعیین کنید تا مطابق با ارزش های شما باشد. به طور معمول، گام نهایی در این مرحله، نوشتن یک بیانیه است که به طور خلاصه اهداف شما را به سهامداران و کارکنان شما معرفی می کند.

 جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات

تجزیه و تحلیل یک مرحله اساسی و با اهمیت است، زیرا اطلاعاتی که در این مرحله به دست می آید، پایه تشکیل دو مرحله بعدی را است. در این مرحله تا جای که امکان دارد اطلاعات و داده های مربوط به اهداف خود را جمع آوری کنید. در قسمت تجزیه و تحلیل باید تمرکز خود را روی درک نیازهای کسب و کار به عنوان یک نهاد پایدار، جهت شناسایی استراتژی هایی است که به رشد تجارت شما کمک می کند. هر گونه مسائل خارجی یا داخلی که می تواند در رسیدن شما به اهداف تاثیر گذار باشد را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نقاط قوت و ضعف سازمان خود را به درستی شناسایی کرده اید و همچنین هر تهدید و فرصت هایی که ممکن است در طول مسیر بوجود آید.

 استراتژی را تعیین کنید.

اولین گام در تعیین یک استراتژی، بررسی اطلاعاتی است که از تکمیل بخش تحلیل و آنالیز جمع آوری شده اند. تعیین کنید که چه منابعی در حال حاضر می توانند به شما در رسیدن به اهداف تعریف شده کمک کنند. هر بخش که نیاز به منابع خارجی دارد را مشخص کنید. مسائل مربوط به شرکت با توجه به اهمیت آنها برای موفقیت شما را اولویت بندی کنید. پس از اولویت بندی، شروع به تعیین استراتژی های لازم کنید. از آنجایی که شرایط اقتصادی و اقتصادی متغیر است، در این مرحله برای توسعه رویکردها تعمیم یک استراتژی جایگزین لازم است.

 پیاده سازی استراتژی.

پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی برای موفقیت سرمایه گذاری در کسب و کار بسیار مهم است. این یک مرحله عملی در فرآیند مدیریت استراتژیک است. اگر استراتژی کلی با ساختار فعلی کسب و کار کار هماهنگ نیست، یک ساختار جدید باید در ابتدای این مرحله تعیین شود. هر کس در داخل سازمان باید از مسئولیت ها و وظایف خود و این که چگونه با هدف کلی منطبق است مطلع باشد. هنگامی که بودجه آماده است، برنامه را اجرا کنید.

 ارزیابی و کنترل

ارزیابی استراتژیک و کنترل شامل اندازه گیری های عملکرد، بازنگری مستمر مسائل داخلی و خارجی و انجام اقدامات اصلاحی در صورت لزوم است. هر ارزیابی موفقیت آمیز از استراتژی باید با استفاده از تعیین کردن پارامترهای اندازه گیری شده انجام شود. این پارامترها باید نمایانگر اهداف تعیین شده در مرحله ۱ باشند. پیشرفت خود را با نتایج واقعی اندازه گیری در مقایسه با برنامه تعیین کنید. نظارت بر مسائل داخلی و خارجی نیز شما را قادر می سازد تا به هر تغییر قابل توجهی در محیط کسب و کارتان به موقع واکنش نشان دهید. اگر متوجه شدید که استراتژی ها شرکت را به سمت هدف خود نمی برند، اقدامات اصلاحی را انجام دهید. اگر این اقدامات موفقیت آمیز نباشند، فرآیند مدیریت استراتژیک را تکرار کنید.

همان طور که متوجه شدید، برای موفقیت در مدیریت استراتژیک نیاز است که فاکتورهای مهم را به درستی در نظر داشته باشید. برای اینکه در هر مرحله گام درست را بردارید می توانید با شرکت در دوره های مدیریت استراتژیک خیال خود را راحت کنید. در این دوره ها سعی می شود که شما را از جدیدترین تکنیک های مدیریت آگاه کنیم تا بتوانید تصمیم گیری درست را در مهم ترین لحظات بگیرید.

منبع: انتشارات آریانا قلم

دوره های مجازی مرتبط با مدیریت استراتژیک در سایت هم آموز:

– مذاکره استراتژیک

– تفکر استراتژیک

– نوآوری استراتژیک در سازمان

و سایر دوره ها در حوزه مدیریت استراتژیک…

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط