5 راه کاهش هزینه در عین افزایش کیفیت

امین پردازش
امین پردازش

کاهش هزینه به معنای اخراج کارمندان و یا کاهش کیفیت نیست. باید در مورد اثربخش نبودن روراست باشید.

به سال 1990 بازگردید، زمانی که سازمان فضایی ناسا عبارت” سریعتر، بهتر، ارزان تر” را شعار خود قرار داد. این فرمولی است که اکثر صاحبان کسب و کارها می خواهند در فعالیت های روزانه خود از آن پیروی کنند. چه کسی نمی خواهد که در عین کاهش هزینه ها بیشترین عملکرد و بازدهی را داشته باشد؟

کاهش هزینه ها به معنای کاهش نرخ حقوق یا سود و منفعت نیست و یا حتی به معنای تخریب و کاهش کیفیت محصول یا خدمات نیست. بلکه به این معنا است که کسب و کار می تواند خیلی موثرتر و کارآمدتر در تولید و یا خدمات ظاهر شود. این کار می تواند به این معنا باشد که صاحب کسب و کار تشخیص می دهد قرار نیست همه کارها را خودش انجام بدهد و  در ازای آن می تواند منابعش را برای کارهای دیگر آزاد کند.

در این مقاله به راه کارهایی از جانب صاحبان کسب و کار و متخصصین جهت کاهش هزینه در عین افزایش کیفیت اشاره شده است.

هزینه های بالاسری خود را کاهش دهید!

سدریک ساواریز،‌ مدیرعامل شرکت FormAssembly به مشتریان خود این امکان را می دهد که وب فرم هایی را ساخته ، طراحی و مدیریت کنند.‌ او متوجه شد که با این کار می تواند کارمندان را به صورت دورکاری استخدام نماید که در نتیجه باعث افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها می شود.

با استخدام افراد از جاهای مختلف ،‌این امکان فراهم شد که به  استعداد های بیشتر و متنوع تری دسترسی پیدا کند، به جای اینکه فقط تعدادی کارمند محدود در دفتر مرکزی حضور داشته باشند.

ساواریز می گوید: “در ابتدا نگران چگونگی همکاری به صورت دور کاری و همچنین با انگیزه نگه داشتن کارمندان بودیم ولی در نهایت ملاک تصمیم گیری مان را دسترسی به افراد با استعداد قرار دادیم.”

سدریک ساواریز اولین استخدام خود را انجام داد، ( مدیر توسعه کسب و کار او کسی بود که در تورنتو زندگی می کرد). در حال حاضر 11 نفر از راه دور برای او کار می کنند.

در ابتدا ساواریز با مشکلاتی روبه رو شد. به گفته خود او مدیریت پرداخت حقوق به افراد در کشورهای مختلف کار بسیار دشواری بود.

اما بعد از مدت کوتاهی شاهد رشد مالی خود بود چرا که فهمیده بود چگونه در هزینه های شرکت از جمله فضای اداری، پارکینگ و مبلمان صرفه جویی کند.

14 نفر در دفتر مرکزی واقع در ایندیانا مشغول به کار بودند و او تخمین زد که با 11 نفر در هر جای دیگر 25000 دلار در سال می تواند صرفه جویی کند، ‌که این مقدار پولی که ساواریز ادعا می کند می تواند صرف هزینه های دیگر در بازاریابی شود.

او از راههای دیگری نیز توانست در پول و هزینه خود صرفه جویی کند: “با استخدام از راه دور ، دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با کمبود فضای کاری و یا اجاره دفتر یا هزینه های مرتبط با اجاره نخواهید بود”

 

با تامین کننده های خود صحبت کنید!

به گفته لانس وات مدیر عملیات ایستگاه پن، و رستوران های زنجیره ای واقع در میلفورد، او به همراه مدیر ارشد خود با تامین کنندگان خود ملاقات کرده و درباره جمع آوری ایده ها ی نو و بهترین شیوه های اجرایی صحبت کردند، و بعضی وقتها استراتژی هایی پیدا کرده اند که به آنها کمک کرده که هزینه ها را کاهش دهند و به کیفیت کالا اضافه کنند.

وات می گوید: “تامین کننده ها با برند های زیادی کار می کنند، ‌بنابراین بدون اینکه در مراحل انجام کار چیزی از اولویت ها کم کنند همیشه راه حل ها و ایده های جدیدی دارند. آنها معمولا دنبال نوآوری هستند.

به گفته لانس وات، یک بار یکی از تامین کنندگانش ایده جدیدی در رابطه با یک محصول سفارشی شده ارائه کرد که هم اکنون به طور روزانه از آن استفاده می کنند. این ایده نه تنها باعث بهتر شدن کیفیت غذا شد بلکه باعث شد که محصول با همان قیمت قبلی دو برابر قبل به فروش برسد.”

 

برون سپاری!

تیلور بارینگتون مدیر آژانس خلاق بارینگتو (آژانس بازاریابی و تبلیغات) است. او همچنین موسس MaverickHill ، یک فروشگاه آنلاین خرده فروشی لباس جهت توانمندسازی زنان دانشجو می باشد.

بارینگتون در آغاز کار MaverickHill ، انبارداری بیشتر محصولات خود را در همان دفتر مرکزی انجام می داد که این کار بسیار هزینه بر بود.

تیلور می گوید: “در ابتدا 66 درصد هزینه برای هر لباس فروخته شده می شد، و مدت زمان زیادی طول نکشید که متوجه شویم بیشتر فروش زمانی بوده که برای کالاهای خود تخفیفی در نظر گرفته و سود او از فروش لباس ها شروع به افزایش کرده است.

برای افزایش سهام مجبور بودیم که فروش خود را افزایش دهیم.”

او از یک تامین کننده به عنوان یک مرکز پاسخگویی استفاده کرد، مرکزی که مدیریت انبارداری و حمل و نقل را به عهده داشت. زمانی او به این مرکز پول پرداخت می کرد که سفارشی دریافت کرده باشد در نتیجه متحمل هزینه های انبارداری نمی شد. هزینه های ابتدایی او کاهش یافت و جریان نقدینگی نیز بهبود پیدا کرد.

 

بعضی کارها را در دفتر خودتان انجام بدهید!

برون سپاری همیشه جواب نمی دهد، بعضی از صاحبان کسب و کار ممکن است  بدون برون سپاری هزینه های خود را کاهش دهند و کیفیت کالا را افزایش دهند.

جان بری به عنوان یک طراح گرافیست برای تلویزیون کار می کند، اما در کنار کارش در سال 2014 یک کسب و کار کوچک به نام OsoPoto.com‌را آغاز کرد. سایتی که محصولاتی چون تی شرت هایی با مضمون ساحل و دریا ، پوستر، لیوان و سایر هدیه ها به فروش می رساند.

بری می گوید: “من برای پاسخگویی به سفارشات از پرینتر خودم استفاده می کردم و تمام تلاش خودم را برای نگه داشتن این کسب و کار انجام دادم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که از عهده هزینه ها و مخارج برنمی آیم در نتیجه کارها را به خانه بردم تا خودم انجام دهم.”

او علاوه بر اینکه در هزینه ها صرفه جویی کرده بود، کیفیت خدمات مشتریان را نیز افزایش داده بود. به کارهایش یک کارت و یک سری هدیه های کوچک به همراه کالایی که مشتری خریده بود اضافه کرده بود.

بری اذعان دارد که زمان بیشتری را صرف تهیه سفارشات می کند، اما پول بیشتری ذخیره می کند ( 35 درصد سود بیشتر برای هر لباس) . اضافه کردن کارت و هدیه به هر یک از مشتریان احساس خاص و ارزشمندی در آنها ایجاد می کند.

کاهش هزینه ها به همراه افزایش کیفیت به معنای حذف زمان ها و هزینه هایی است که باعث کندی و عدم پیشرفت کسب و کار شما می شود،‌است.

هر گونه اتلاف در سیستم می تواند در کیفیت مشکل ایجاد کند.

منبع

دوره های مجازی مرتبط با اصول مدیریت در سایت هم آموز:

– اصول و مبانی کسب و کار

– مستند سازی تجارب مدیریتی

– استعدادیابی رهبران تحول گرا

و سایر دوره ها در حوزه اصول مدیریت …

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط